| Publicat: 25-Novembre-2009 a les 7:18pm
|
|
|
Bé, amic, jo no sóc contrabaixista, però com a moderador del forum li he demanat al company Joan Jordi Beumala, contrabaix de la Llobregat, la seva opinió. Et transcric literalment el seu text. Si necessitessis algun telefon o contacte, tan seu com d'en Xandric, et donaria el telefon o el mail per missatge privat en aquest mateix forum:
Les cordes que utilitzo són fetes d'en Xandrich, el contrabaix de La Principal de La Bisbal.
També hi havia una marca (Ferrer) però jo les he trobades sempre massa primes i l'instrument sona amb poc cos....
Les cordes G i A han d'estar equidistants del D. L'amplada total de les tres una mica inferior que si fossin 4 cordes.
L'alçada del diapasò hauria de ser del gruix de un dit (segons la màs, és clar) una mica més alta el D que el G i el A que el D.
Suposo que depèn de l'instrument, però amb les tres cordes iguals sóna més equilibrat.....una altra cosa és el gruix de cada corda...en el meu cas, la tercera és una mica més gruixuda del normal...
Un nus simple ja serveix, i tallant el que sobra perque quedi polit. Amb la prima pot caldre un nus doble.
|